Spectaculaire presentatie Apollo 8 logo
Het programma rondom de presentatie van het vernieuwde verenigingslogo van Ecare Apollo 8 en de kledinglijn was een groot succes. Voorafgaande aan de presentatie waren 45 jongens, onder leiding van hoofdtrainer heren Harry Proost met de spelers van heren 1, hard aan het werk om tijdens deze clinic de fijne kneepjes op te doen van het volleybal. De vele toeschouwers en de jongens, maar ook de spelers van heren 1, genoten zichtbaar van deze leuke en leerzame clinic.
Na de clinic volgde de presentatie van de kleding en het nieuwe logo. Het begon in een spannende setting, want de lichten gingen uit en de aanwezige jeugd stelde zich ondertussen in het donker op voor de volle tribunes. Vervolgens werden de lichten ontstoken, en zag het publiek de in vol ornaat geklede jeugd staan in de nieuwe shirts. Een groot applaus was het gevolg en was het de beurt aan Marloes Jansink, om het logo te presenteren, waarbij ze vertelde hoe zij tot het ontwerp was gekomen:
De verenigingskleuren rood, zwart en wit blijven natuurlijk terugkomen. Marloes verwees qua vorm, naar de omtrek van het logo, die een afgeleide is van het bovenlichaam, de torso. De mens staat immers centraal. Warmte en verbondenheid, enkele kernwaarden van Ecare Apollo 8, zijn terug te vinden in de vormgeving en kleurstelling van het logo. Qua vormgeving vertegenwoordigd de witte band of sjerp de onderlinge verbondenheid, en de hartvormige omtrek kan gezien worden als o.a. spelen met het hart. De geografische ligging van Borne is echter ook verwerkt in het logo, want Borne ligt precies in het midden, in het hart van Twente.
Zo is dan ook meteen de link gelegd met de het motto: “Ecare Apollo 8 volleybal in het ‘hart’ van Twente”. Het drie dimensionale effect van het logo zegt iets over de breedte en de diepte van de vereniging, want het draait bij Ecare Apollo 8 niet alleen maar om volleyballen, maar ook om het sociale gebeuren. Het gaat dieper dan een balletje slaan. Maar ook wil Ecare Apollo 8 voor eenieder het geschikte niveau bieden en daarbij is breedtesport een grote schakel.
Na deze uitleg was het licht uit en spot aan!!! Onder geklap, gejoel en getrommel, zakte het enorme doek langzaam naar beneden en kwam het 4,5 meter hoge logo tevoorschijn. Een gebeurtenis om niet te vergeten!
Het inmiddels opgestelde eerste heren – en damesteam stond klaar op het centrecourt, want de officiële uitreiking van de shirts, door de sponsoren, zou nu de revue passeren. Extra aandacht ging naar IMRO, hoofdsponsor van dames 1 en heren 2. Het bedrijf is al jarenlang sponsor en de waardering daarvoor werd benadrukt door het Bestuur.
Hoofdsponsor Ecare, verenigingssponsor en hoofdsponsor van heren 1, vertelde waarom het bedrijf zich aan de verenigingsnaam had verbonden. Als presentje aan de aanwezige sponsoren, Ecare, IMRO en Lesscher IT, kreeg elke sponsor een ingelijst wedstrijdshirt mee, met het cijfer 8 als nummering.
Na het officiële gedeelte maakten de heren van Ecare Apollo 8 en Twente ’05 zich warm voor hun wedstrijd. De wedstrijd was de afsluiting van de bijzondere avond en het werd een wedstrijd, waarbij het niveauverschil in de eindstand was terug te zien. Het in de eerste divisie spelende heren 1 van Ecare Apollo 8 verloor met 0-3, van de één hoger spelende divisie, topdivisionist Twente ’05.
Het logo en de wedstrijdkleding zullen gefaseerd worden ingebracht. Na de eerste teams en de jeugd zullen andere teams volgen in de nieuwe wedstrijdkleding. De vernieuwde website zal in de loop van dit jaar de lucht ingaan.