Vizier op volleybal

 

De clubkas spekken, volleybalclub!

FolderFotoFundrsz

Tijdens de Nationale Sportweek 2015 heeft FotoFund haar bijzondere actiemethode landelijk geïntroduceerd bij alle takken van sport, waaronder ook volleybal en verder bijvoorbeeld  voetbal, korfbal, handbal en basketbal. 

FotoFund komt voort uit Tekenfund, al vijftien jaar de grootste aanbieder van creatieve fondsenwervingsacties in het onderwijs. Ruim 1.200 scholen en instellingen organiseren met veel enthousiasme jaarlijks één of meerdere Tekenfund – acties. De methode mag in de sportwereld dan een nieuwe fenomeen zijn, in het onderwijs is het systeem reeds lang bekend en geliefd.

Het gemak, de hoge opbrengsten en vooral ook het ontbreken van financieel risico of investering maken het zowel voor kleine als grotere organisaties interessant om voor FotoFund te kiezen. De betrokkenheid van de spelers, ouders, vrijwilligers, bestuur en overige fans bij “hun” club is groot. Een voorwaarde voor trotse sporters, leuke foto’s, aantrekkelijke eindproducten en dus ook een geweldige opbrengst!

Het werkt als volgt. De club uploadt team- en spelersfoto’s van al haar actieve leden. FotoFund bedrukt hiermee vrijblijvend allerlei fanartikelen zoals fotokaarten, posters, koffiemokken, boterhamtrommels, mousepads etc. Vervolgens wordt voor iedere speler een eigen actie – webshop ingericht. Hier kunnen de persoonlijke fanproducten – naar keuze met de eigen team- of spelersfoto, of het clublogo – online besteld en betaald worden. Na afloop van de actie levert FotoFund alle verkochte artikelen kosteloos af bij de club. En de opbrengst, gemiddeld zo’n € 10,00 per deelnemer, gaat naar de clubkas. Volledig online: geen geleur langs deuren of gedoe met cash geld

In tegenstelling tot o.a. de Grote Clubactie, sponsorlopen en voetbalblaadjesacties kost een FotoFund-actie de club helemaal niets. Alleen bestelde producten worden gemaakt, dus er hoeft niets te worden geïnvesteerd of voorgeschoten. FotoFund faciliteert daarbij het hele proces. Naast het verzorgen van de foto’s hoeft de club nagenoeg niets te doen. Er is geen administratie; de spelers hoeven niet langs deuren of met cash geld over straat. Familie en vrienden worden via e-mail en social media voor de webshops uitgenodigd en ook de verkoop gaat volledig online. Dus ook de allerkleinsten kunnen veilig meedoen.

Verenigingen kunnen op elk gewenst moment bij FotoFund terecht zodat een actie altijd perfect kan worden ingepast. Met 250 leden is een opbrengst van € 2.500,- makkelijk haalbaar. Een FotoFund-actie brengt echter meer op dan geld alleen. Alle fans krijgen de mogelijkheid bijzondere sportherinneringen te bestellen en de club promoot zichzelf eens op heel andere wijze.

Meer informatie en o.a. een demo van een FotoFund Fanwebshop vindt u op www.fotofund.nl.  

(Perspublicatie team FotoFund, contactpersoon Paul van Roessel  06 – 27 03 58 36)