Ambitieuze club zoekt hoofdsponsor
“We gaan het maar eens op een andere manier dan normaal aanpakken. De geijkte route langs het plaatselijke MKB en andere ondernemers hebben we in het verleden al zo vaak afgelegd, dat we maar eens proberen een nieuwe weg inslaan om een hoofdsponsor voor een aantal jaren, bij voorkeur drie, te vinden. Met de insteek ‘Wat we te bieden hebben is het uitgangspunt voor wat er aan financiële bijdrage tegenover zou moeten staan. We willen niet de hand ophouden, maar als club actief een tegenprestatie voor de financiële sponsoring verrichten’
Dat is de gedachte van deze vereniging, die VoV heeft verzocht om via haar ‘Sponsor Touché’ en ‘Sponsor Tweets’ een poging te doen om met potentiële kandidaten in contact te komen, die de ambitie hebben om hoofdsponsor van deze ambitieuze volleybalclub te worden. En wat heeft die betreffende club dan zoal te bieden?
Een opsomming, die beslist niet limitatief is!
*De club komt volgend seizoen met haar eerste damesteam landelijk in de Topdivisie uit. Dit is de op één na hoogste divisie in Nederland. Te denken aan de naamskoppeling tussen hoofdsponsor en club. De combinatie van Hoofdsponsor-Club of Club-Hoofdsponsor is al naar gelang wat prettig in het gehoor ligt een optie.
*De inspeelshirts, wedstrijdkleding, trainingspakken en tassen worden voorzien van de clubnaam en dragen zo ook de sponsornaam uit, hetgeen voor een grotere naamsbekendheid zal zorgen. Via foto’s bij de wedstrijdverslagen wordt de tekstuele uiting optisch versterkt. De wedstrijden worden gespeeld van Groningen tot Gennep, dus landelijk bereik, daarnaast is er (verplichte ) deelname aan de Nevobo bekercompetitie en zijn er in de aanloop naar de competitie vele oefenwedstrijden en toernooien. Waar dus steeds de sponsoruitingen ook aanwezig zijn.
*De sponsor wordt in alle uitingen met betrekking tot de club genoemd. Zoals bijvoorbeeld in de voorbeschouwingen en wedstrijdverslagen op Vizier op Volleybal (ca. 44 x), bij de Nevobo uitslagen en de Nevobo standen (permanent 8 maanden lang). Elk team van de club wordt met de ‘nieuwe’ clubnaam vermeld. De naamsvermelding is gedurende het seizoen, totaal 8 maanden, erg groot.
*Bij de thuiswedstrijden wordt het tribune blaadje uiteraard van de clubnaam voorzien. Dat geldt ook bij de voorbeschouwingen en wedstrijdverslagen op de club website.
*In de uitslagen lijsten van de regionale dagbladen, teletekst uitslagen en noem nog maar meer mogelijkheden komt de Clubnaam ook steeds terug. En natuurlijk wordt de Hoofdsponsor vermeld op wedstrijd affiches. Heel veel, echt heel veel exposure dus!
*De sponsor krijgt een aparte permanente vermelding op de club website. En een introductie artikel, hetgeen periodiek ( bijvoorbeeld één keer per 2 maand) herhaald en / of aangepast / vernieuwd kan worden en waarin de sponsor de mogelijkheid krijgt om de aandacht op zijn organisatie en producten / diensten te vestigen.
*Een banner op de website van de club met een permanente link naar de website van de sponsor is natuurlijk vanzelfsprekend.
*En verder, en dat is geen onbelangrijk facet van de tegenprestatie, kan de club ‘handjes’ leveren aan de sponsor, indien deze bij een evenement of een opening of zo benodigd zijn. De club heeft ‘menskracht’ ter beschikking, die ze ten behoeve van de sponsor kan inzetten.
*Wat verder te denken van een clinic voor de sponsor, een toernooi voor de sponsor en zijn ‘beste’ klanten. Het is allemaal mogelijk.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De sponsor vraagt en de club probeert er invulling aan te geven en spreekt daarvoor dan een totaal jaarbedrag sponsoring af. Niets voor niets, dus!
Bent u geïnteresseerd in een mogelijk hoofdsponsorschap van deze vereniging, laat het ons op info@arghent.nl weten en wij zorgen ervoor dat de sponsorcommissie van de betreffende club contact met u opneemt.
gh @ Vizier op Volleybal.