Twente ’05: Harde les in effectiviteit
“We hebben een harde les in effectiviteit gehad. We hadden het gevoel van de uitwedstrijd in Meijel, dat er wel wat te halen zou zijn tegen Peelpush. En ik denk ook dat er wel mogelijkheden zijn. Dan moet je wel zelf scoren met je eigen aanval. Afgelopen zaterdag hadden we teveel pogingen nodig om de bal aan de grond te krijgen. Dat lag meer bij ons zelf , dan bij onze tegenstanders. We begonnen met invaller Maarten de Boer van het 2e op de passer / loper positie. Ook hij kwam maar moeizaam tot scoren.
In de 1e set gingen we in het begin mooi gelijk op. Met name Tom Slaghekke werd in zijn nieuwe rol veel aangespeeld en wist te scoren. We kwamen op een lichte voorsprong. In het midden van de set ging het mis, zoals zo vaak bij Twente ’05. De ploeg uit Meijel versnelde en pakte in drie rotaties 9 punten. Dat was voor ons teveel. We haakten niet meer aan. Het werd 20-25.
In de 2e set liepen we vanaf het begin af aan een paar punten achter Peelpush aan. Dit keer wisten wij een demarrage te plaatsen en op 14-14 volgde dan ook de time-out. De ploeg uit Meijel haalde in de rally iedere keer de bal van de grond, drie of vier pogingen waren niet voldoende. Zij namen de rally over en scoorden in één keer. We hadden onvoldoende antwoord op de opslag serie van aanvoerder Roger Raemaekers en de set ging opnieuw met 20-25 naar Peelpush.
Inmiddels was youngster Youri Nijland en Pim Heurman ingebracht voor Maarten de Boer en Lex Slaghekke. Opnieuw kwamen we licht op voorsprong, maar in de middenfase gaf de ploeg van coach Mikkers weer gas en kregen we weer series tegen en was het gebeurd. De derde set werd het 19-25.
We groeien onvoldoende snel, met name in de aanval, om tegen een goed geconcentreerde ploeg als Peelpush een vuist te kunnen maken. Komende week worden de halve finales open club gespeeld. De week er na gaan we op bezoek in Borne. Tegen deze ploeg zijn er mogelijk kansen. Dan zullen we wel onze eigen aanval af moeten maken.”
(Wedstrijdverslag van Henk Goor, trainer coach Twente ’05)