Volleybalplaatjes, rage en sponsoring
Voetbalplaatjes, wie heeft ze niet verzameld. De kaartjes of stickers met afbeeldingen van voetballers, die je kreeg bij aankoop van een bepaald product, of die los werden verkocht.
Voetbalplaatjes waren bij de jeugd een geliefd verzamelobject. In Nederland hebben enkele fabrikanten reclameacties met voetbalplaatjes gevoerd zoals Albert Heijn (2009 en begin 2010). In 2011 had C1000 een actie met voetbalplaatjes, genaamd de Stars of Football met de wereldsterren en in 2012 keerden de plaatjes ter gelegenheid van het EK 2012 nogmaals terug.
Goed voorbeeld doet volgen moeten ze in Denekamp bij ikwilvanmijnautoaf.nl / DeVoKo gedacht hebben en in navolging van de voetbalplaatjes actie, die eerder ook bij de plaatselijke voetbalvereniging Dos ’19 werd gehouden en inhakend op het volleybalsucces van afgelopen zomer met het WK Beach en het EK indoor voor dames lanceerde de club uit Denekamp samen met PLUS Jan ter Steege de VOLLEYBALPLAATJES actie.
Afgelopen zaterdag was het zover, de leden van ikwilvanmijnautoaf.nl/DeVoKo waren in grote getale aanwezig in de sporthal Dorper Esch bij de ‘aftrap’ van de actie. Door de grote belangstelling kan deze nu al als zeer geslaagd worden beschouwd.
“Dit is jullie eigen volleybalplaatjes verzamelalbum. Het album waar je alle volleybalhelden van DeVoKo in kunt plakken met de plaatjes die je bij PLUS Jan ter Steege kunt sparen. Een uniek en bijzonder verzamelalbum waar je later met veel plezier nog eens in kunt bladeren” aldus voorzitter Vincent Blokhuis bij de uitreiking. “Dankzij de steun van PLUS Jan ter Steege, de sponsoren, fotografen Arie Kwast en Daniëlle Monninkhof en adverteerders in dit boek, kunnen wij je dit album gratis aanbieden.”
Jan ter Steege was zeer tevreden over samenwerking met de vereniging en blij verrast door de grote opkomst. “Een volleybalplaatje heeft iets magisch! Iedere keer is het weer spannend welke plaatjes in het pakje zitten. Zit jij er zelf in? Of is het één van je teamgenoten of misschien wel een speler of speelster van het eerste team? Je krijgt vast ook wel eens dubbele plaatjes en dan gaat het er natuurlijk om met wie je kunt ruilen en hoe snel jij je favoriete teams compleet hebt. Het resultaat is uiteindelijk een compleet album en dat is een herinnering die je je hele leven bewaart”, aldus de supermarkteigenaar. Hij wenste allen dan ook veel spaarplezier.
Samen met Vincent Blokhuis reikte hij de eerste twee albums met een zakje foto’s uit. Speciaal hiervoor ware het jongste lid, Denise Scholte Lubberink (6 jaar) en het oudste lid Jos Groener (65 jaar) uitgenodigd. Na deze uitreiking werden de albums en zakjes foto’s uitgedeeld aan de overige leden. Onmiddellijk hierna werden de eerste foto’s geplakt en geruild. Meer foto’s zijn verkrijgbaar bij PLUS supermarkt Jan ter Steege.
De opbrengst van deze actie is gebruikt voor het aanleggen van twee beachvolleybal velden. Op deze wijze wordt de volleybalsport door de vereniging nog meer gepromoot.
(Persbericht Ikwilvanmijnautoaf.nl / DeVoKo)